Έρευνα PISA
Το 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών έχει επιλεγεί
να συμμετάσχει στην έρευνα Pisa
για το 2025.
Το 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών έχει επιλεγεί
να συμμετάσχει στην έρευνα Pisa
για το 2025.
Αφίσα: Έργο της Παυλίδη Εύας, μαθήτριας Γ' τάξης
Την Παρασκευή 15 Νοέμβρη 2024 στο αμφιθέατρο του Σχολείου μας παρουσιάστηκε ένα αφιέρωμα μνήμης για την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Το πρόγραμμα και ένα σύντομο video μπορείτε να τα δείτε πατώντας σε αυτό το σύνδεσμο.
Με στόχο τη συμμετοχή όλων των μαθητών-τριών και την επαφή τους με τα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν τη χώρα μας την επταετία 1967-1974, υλοποιήθηκαν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου σχετικές δράσεις εντός και εκτός Σχολείου.
Μια σύντομη παρουσίασή των δράσεων μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.
Το 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών τιμά τον αγώνα των Ελλήνων και τους πεσόντες ήρωες με πολλαπλές δράσεις και εκδηλώσεις.
9ο Γυμνάσιο Αχαρνών Αχαρνές, 11/9/2024
Ενημέρωση
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς καλωσορίζουμε τα νέα μέλη της σχολικής μας κοινότητας και ευελπιστούμε στην καλή συνεργασία με τους γονείς και τους κηδεμόνες, προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα.
Σας ενημερώνουμε για κάποιες βασικές αλλαγές που ισχύουν από φέτος για τη λειτουργία των σχολείων:
· «Δράσεις ενεργού πολίτη» και ενίσχυση του επαγγελματικού προσανατολισμού.
· Νέο κανονισμός λειτουργίας με δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες.
· Αναμένεται η λειτουργία της εφαρμογής e-Parents που θα αποτελέσει εργαλείο ενημέρωσης για τις βαθμολογίες των παιδιών και τις ανακοινώσεις του σχολείου. Με την προσθήκη νέων λειτουργιών, θα εξελιχθεί σε κανάλι πλήρους και άμεσης επικοινωνίας με τη σχολική μονάδα.
· Η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr με στόχο την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.
· Το «κινητό στην τσάντα» δεν είναι ένα σύνθημα, αλλά αναγκαιότητα και είμαστε σίγουροι ότι θα έχουμε και τη δική σας υποστήριξη σε αυτό. Απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων - κτιρίων και υπαίθριων χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές/ τριες.
1. Αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του/ της, εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση, εφαρμόζεται το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία (1) ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς-κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους, είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν, είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο.
2. Αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε εφόσον κριθεί ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες.
3. Εφόσον κριθεί ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων επιβάλλεται το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες.
4. Τέλος, στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
· Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδια αν είναι ενήλικος/η. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές/τριες, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
· Προκειμένου να κριθεί η φοίτηση ενός/μιας μαθητή/τριας επαρκής στο τέλος της σχολικής χρονιάς πρέπει οι αδικαιολόγητες απουσίες να είναι έως 50 και οι δικαιολογημένες έως 74
· Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν να δικαιολογούν μέχρι 2 συνεχόμενες ημέρες τις απουσίες των παιδιών τους και μέχρι 5 συνολικά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
Όλες οι αλλαγές είναι διαθέσιμες στην παρακάτω διεύθυνση και μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά γι’ αυτές:
https://www.minedu.gov.gr/news/59225-29-08-24-11-allages-sta-sxoleia-gia-to-
2024-2025
Καλή σχολική χρονιά με υγεία και δημιουργία!
«Το Δίκτυο «ΣΥΝ: Λειτουργώ – Ενεργώ – Δημιουργώ» ενισχύει το κλίμα ειρήνης στα σχολεία»
Εδώ θα βρείτε ένα σύντομο βίντεο με τις επιμορφωτικές δράσεις του Δικτύου "ΣΥΝ: Λειτουργώ - Ενεργώ - Δημιουργώ" της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής που πραγματοποιήθηκαν τη φετινή σχολική χρονιά.
Το 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών στο 1ο Συνέδριο ΔΔΕ Αν. Αττικής.
Ομάδα μαθητών του σχολείου μας, συμμετείχε το Σάββατο 13-4-2024 στο 1ο Συνέδριο ΔΔΕ Ανατ. Αττικής με θέμα "Ο κινηματογράφος στη διδασκαλία/εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας".
Μαθητές που συμμετείχαν: Άννα Βερυκόκου, Σοφία Μωριάτη, Πέτρος Σιρανίδης, Ζαν-Φιλίπ Σπεντζάρης, Σπύρος Τόλης
Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί: Συνοδινού Γιάννα, Ηλιάδη Εύα,Λαμπάκη Αγγελική.
Η επίσκεψη του Απόστολου Δοξιάδη στη λέσχη μας
Την Κυριακή 7 Απριλίου 2024 η Λέσχη Ανάγνωσης «Μαθηματικά & Λογοτεχνία» φιλοξένησε στη Βιβλιοθήκη του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών τον διεθνούς φήμης μαθηματικό και συγγραφέα Απόστολο Δοξιάδη.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν οι μαθητές – οι μαθήτριες μέλη τα Λέσχης με τον συγγραφέα του βιβλίου «Ο θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ», βιβλίο το οποίο επεξεργάστηκαν όλη τη χρονιά στις συναντήσεις της Λέσχης, καθώς και να του παρουσιάσουν τα έργα τους που εμπνεύστηκαν από αυτό.
Ο Απόστολος Δοξιάδης επεφύλαξε στα παιδιά και μια έκπληξη! Ήρθε μαζί με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη. Συζητήσαν για το βιβλίο και μοιραστήκαν ιστορίες από τα μαθητικά τους χρόνια.
Συντονίστριες της Λέσχης: Πολυξένη Τσίτσα ΠΕ03, Ροδούλα Ασκαρίδου ΠΕ02, Κατερίνα Πουλάκου ΠΕ03
Δράση για την ημέρα κατά του εκφοβισμού
Οι μαθητές του σχολείου μας μέσα από τα έργα τους και με την καθοδήγηση του καθηγητή εικαστικών κ. Ματαράγκα, έδειξαν την αντίθεσή τους απέναντι στη βία και τον σχολικό εκφοβισμό.
Παρακολουθήστε το Βιντεάκι
Την Δευτέρα 15/01/24 και την Πέμπτη 18/01/24, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν δίωρο πρόγραμμα με θέμα «Τεχνικές χαλάρωσης για την πρόληψη και τον έλεγχο του στρες». Η δράση περιλάμβανε θεωρητικό και πρακτικό τμήμα, ενώ έγινε στο πλαίσιο προγράμματος της Αγωγής Υγείας του Κ.Υ. Αχαρνών, με σκοπό την εκμάθηση απλών και ακίνδυνων τεχνικών χαλάρωσης, για την διαχείριση του άγχους, με ομιλήτρια την κ. Αναστασία Χρήστου – Μαία.
Φέτος εορτάζεται η 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023, την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023, στο πλαίσιο εναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.
Με σύνθημα «Η Κίνηση δίνει Ζωή» το σχολείο μας υλοποίησε αθλητικές δράσεις και ομαδοσυνεργατικές εκδηλώσεις εντός του σχολικού χώρου, προκειμένου να αναδειχθεί η θεμελιώδης σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την ευημερία του ατόμου. Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τις δημιουργίες των μαθητών του σχολείου μας στο πλαίσιο των εκδηλώσεων.
ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ» ΤΟΥ 9ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΕ Η ΟΜΑΔΑ «ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ» ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΔΕΙΟ ΣΧΟΛΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ 18-2-2023
Η Λέσχη Ανάγνωσης «Μαθηματικά & Λογοτεχνία» του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών παρουσίασε τις δράσεις της από το 2010 εως σήμερα στην Ημερίδα που διοργάνωσε η Ομάδα «Θαλής + Φίλοι» στην Ιωνίδειο Σχολή Πειραιά το Σάββατο 18-2-2023.
Τα μέλη της Λέσχης και η συντονίστριά της μαθηματικός Πολυξένη Τσίτσα αποδέχθηκαν πρόσκληση από τον μαθηματικό και συγγραφέα Τεύκρο Μιχαηλίδη ως αναγνώριση της ποιοτικής δουλειά τους και συνεχούς παρουσίας τους για δεκατρία ολόκληρα χρόνια στο χώρο των σχολικών λεσχών μαθηματικής λογοτεχνίας.
Η Λέσχη εκπροσωπήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Πολυξένη Τσίτσα και Ροδούλα Ασκαρίδου και τους μαθητές/τριες Αλέξανδρο Μπορμπουδάκη (παλαιό μέλος), Εβίτα Κότε και Βασιλένα Ρήγα.
Η παρουσίαση της Λέσχης – ένα φιλμάκι - θα αναρτηθεί τις επόμενες μέρες στην ιστοσελίδα του σχολείου, καθώς και στην ιστοσελίδα της ομάδας «Θαλής + Φίλοι» (https://thalesandfriends.org/el/).
Περισσότερα για τις δράσεις της Λέσχης Ανάγνωσης του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών, click εδώ
Στο Σχολείο μας δεν έχουμε καταγράψει φαινόμενα "συμμοριοποίησης", αλλά είναι ένα φαινόμενο που πρέπει να το έχουν υπ' όψιν τους Γονείς, καθηγητές και μαθητές, ώστε να το σταματήσουμε στη γέννησή του, αν αυτό παρατηρηθεί και στη γειτονιά μας.
Η ψυχολόγος Ευγενία Σαρηγιαννίδη αναλύει το πρόβλημμα με τις συμμορίες στα Σχολεία. (Στην εκπομπή του Α. Τσίγγου στον MetropolisFM).
Μπορεί να μην συμφωνεί κανείς με όλα, με την κ. Σαρηγιαννίδη - δεν θα ήταν και φυσικό άλλωστε!- αλλά σίγουρα φωτίζει σημεία του φαινομένου με ιδιαίτερη ευθύτητα.
ΓΙα να δείτε το Video κάντε Click εδώ
Ένα οικοτροφείο διεξάγει ένα κοινωνικό πείραμα: απαγόρευσε τα smartphone για όλους τους μαθητές και καθηγητές.
Το Buxton School, ένα γυμνάσιο 57 μαθητών στο Williamstown, στη βορειοδυτική Μασαχουσέτη, ήταν πάντα περήφανο για στις στενές σχέσεις της σχολικής κοινότητας, όπου όλοι τρώνε μαζί σε στρογγυλά τραπέζια και μαθητές και δάσκαλοι μοιράζονται μικροδουλειές. Καθώς τα smartphone έγιναν πανταχού παρόντα η αίσθηση της κοινότητας διαβρώθηκε, τονίζουν τα μέλη του διδακτικού προσωπικού.
Οι μαθητές συχνά κοιτούσαν στις οθόνες κατά τη διάρκεια των γευμάτων, ακόμη και μέσα στην τάξη, όπου τα τηλέφωνα απαγορεύονται. Οι δάσκαλοι βαρέθηκαν να αστυνομεύουν τη χρήση κινητών. Οι μαθητές αποσύρονταν, μετά το μάθημα, στα δωμάτιά τους για να “χαθούν” στο διαδίκτυο και να στέλνουν μηνύματα αντί να μαζεύονται στα σαλόνια που το σχολείο παρέχει για να κάνουν παρέα. Όταν η πανδημία Covid-19 χτύπησε το 2020 και το σχολείο έκλεισε για μερικούς μήνες, τα μαθήματα γινόντουσαν εξ αποστάσεως και τα πράγματα χειροτέρεψαν.
«Ανακαλύψαμε ότι οι μαθητές μας είχαν απομακρυνθεί όλο και περισσότερο από την πραγματική ζωή καθώς τα τηλέφωνά τους έγιναν ο κόσμος τους», τόνισε ο Τζον Καλάπος, αναπληρωτής διευθυντής του Buxton, από το οποίο αποφοίτησε το 2013. Αυτή η τάση συνεχίστηκε και μετά την επιστροφή των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον, παρατήρησε.
Στα τέλη του περασμένου έτους, ο κ. Καλάπος διαπίστωσε ότι κάτι έπρεπε να γίνει όταν ένας μαθητής μετέδωσε ζωντανά καβγά μεταξύ συμμαθητών του. Πολλοί μαθητές παρακολούθησαν τον καβγά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το συμβάν έγινε το κύριο θέμα συζήτησης στο σχολείο. Ο κ. Καλάπος και άλλα μέλη της διεύθυνσης του σχολείου άρχισαν να συζητούν την επιβολή απαγόρευσης. Πολλοί μαθητές πίστευαν ότι το σχολείο δεν θα προχωρούσε σε τέτοιο μέτρο – και ότι η αφαίρεση τηλεφώνων από εφήβους δεν ήταν ρεαλιστική.
Τελικά, όμως, προχώρησε.
Η Μπέα Σας και άλλοι μαθητές του Buxton χρησιμοποιούν τώρα Light Phones, τα οποία έχουν περιορισμένες δυνατότητες.
Αυτό το φθινόπωρο, δεν επιτρέπεται στους μαθητές να έχουν smartphone εντός του σχολικού συγκροτήματος και οι ίδιοι οι δάσκαλοι επίσης συμφωνούν να μην τα χρησιμοποιούν. Αντίθετα, σε όλους δόθηκαν περιορισμένων δυνατοτήτων Light Phones μόνο για άκρως απαραίτητη επικοινωνία. Η ανακοίνωση προκάλεσε χάος, λέει ο κ. Καλάπος. «Όλοι έκλαιγαν. Τα παιδιά μας έβαζαν τις φωνές», θυμάται. «Τα σχόλια των γονέων ήταν μικτά».
Τώρα, σχεδόν δύο μήνες μετά, οι μαθητές συνηθίζουν τη ζωή χωρίς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το μελόδραμα των συνεχών αντεγκλήσεων — ακόμα κι αν όλοι δεν «λάτρεψαν» το μέτρο. Αν και είναι ένα μέτρο που άλλοι διευθυντές σχολείων δεν μπορούσαν καν να ονειρευτούν να υιοθετήσουν, τα μαθήματα που παρέχει θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα.
Μην κοιτάτε την οθόνη
«Υπάρχουν κάποια πράγματα που σε πειράζουν όταν δεν έχεις το τηλέφωνό σου, όπως το να μην παρακολουθείς βίντεο», εξομολογήθηκε ο Εμίλιο Μαρτίνεζ Μπουενρόστρο, 16χρονος στη δευτέρα λυκείου.
Ωστόσο, ανέφερε ότι συνήθισε να μην είναι κολλημένος στην οθόνη του όλη την ώρα. Είναι ωραίο να βλέπεις άλλους φοιτητές να περπατούν στους χώρους του σχολείου χωρίς να κοιτάζουν κάτω προς τα τηλέφωνά τους, προσέθεσε.
Η Μπέα Σας, μια 18χρονη τελειόφοιτη στο Buxton, λέει ότι γι’ αυτήν ήταν ανακούφιση. Τώρα, μπορεί να κάνει βόλτες ή να μελετά χωρίς να βομβαρδίζεται από ειδοποιήσεις και χωρίς την πίεση να απαντάει σε σχόλια.
Οι δάσκαλοι τονίζουν ότι και αυτοί έπρεπε να προσαρμοστούν. «Συνήθιζα να έχω το smartphone μου πάνω στο γραφείο όταν δίδασκα και υπήρχαν στιγμές που το άνοιγα και ερχόμουν σε επαφή με τον έξω κόσμο. Τώρα, δεν υπάρχει τίποτα που να με αποσπά από την τάξη», λέει ο καθηγητής μαθηματικών Έιντριαν Τ..
Το σχολείο βολιδοσκοπεί μαθητές και δασκάλους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για να αξιολογήσει πώς πηγαίνει η απαγόρευση των smartphone. Στην πρώτη φάση, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο, οι μαθητές είπαν ότι η απαγόρευση δεν ήταν τόσο δυσβάσταχτη όσο φοβόντουσαν. Οι δάσκαλοι ανέφεραν ότι οι μαθητές ασχολούνταν περισσότερο με όσα γίνονται στην τάξη.
Οι μαθητές μπορούν ακόμα να έχουν tablet και smartwatches υπό ορισμένες συνθήκες. Επιτρέπονται οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές. Όλοι οι μαθητές μπορούν να έχουν φορητούς υπολογιστές, από τους οποίους επιτρέπεται η πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ιδέα, λέει ο κ. Καλάπος, δεν ήταν να αποκοπούν εντελώς οι μαθητές από τον έξω κόσμο, αλλά να γίνει πιο δύσκολη η ανά πάσα στιγμή πρόσβαση από την τσέπη τους σε όλο το “μελόδραμα” που διακινείται στο διαδίκτυο.
Το σχολείο ήθελε να βεβαιωθεί ότι οι γονείς και οι μαθητές θα μπορούσαν να συνεχίσουν να επικοινωνούν μεταξύ τους, γι’ αυτό παρείχε τα Light Phones. Οι συσκευές διαθέτουν βασική λειτουργία κλήσης και κειμένου, αλλά όχι πρόγραμμα περιήγησης στο Διαδίκτυο, κάμερα ή εφαρμογές. Η αποστολή γραπτών μηνυμάτων έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι βαρετή και πολλοί μαθητές λένε ότι είναι τόσο αργή που δεν μπαίνουν στον κόπο να στέλνουν περισσότερες από λίγες λέξεις τη φορά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Light Καιουέι Τανγκ υποστηρίζει ότι η πλειονότητα των χρηστών του τηλεφώνου που κατασκευάζει είναι νεαροί ενήλικες που προσπαθούν να είναι πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με τη χρήση του τηλεφώνου τους. Πρόσυεσε, όμως, ότι και γονείς ενδιαφέρονται για Light Phones για τα παιδιά τους. Το Buxton είναι το πρώτο σχολείο με το οποίο έχει συνεργαστεί η εταιρεία. Η Light παρέχει επί δανεισμώ ανακαινισμένα τηλέφωνα, ενώ το σχολείο πληρώνει μόνο για την υπηρεσία.
Συνεχιζόμενη συνήθεια;
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι εάν οι μαθητές του Buxton θα διατηρήσουν πιο υγιείς συνήθειες σχετικά με την τεχνολογία όταν επιστρέψουν στο σπίτι τους το καλοκαίρι ή όταν πάνε στο πανεπιστήμιο.
«Η αποχή από την τεχνολογία ή ψηφιακή νηστεία είναι πολύ αποτελεσματικές για την αποκατάσταση των λειτουργειών καλής διάθεσης, κινήτρων, σωματικής ενέργειας και ύπνου, καθώς και για τη μείωση της συνεχούς αδημονίας να ρίχνουμε ματιές στις συσκευές μας», παρατήρησε η Άννα Λέμπκε, καθηγήτρια ψυχιατρικής και ιατρικής απεξάρτησης στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ. Τα αποτελέσματα μπορεί να έχουν διάρκεια εάν τα οφέλη της χρήσης με εγκράτεια ή της αποχής από την οθόνη παρέχουν κίνητρα, προσέθεσε.
Περισσότερα παιδιά και έφηβοι αντιμετωπίζουν ζητήματα ψυχικής υγείας και οι ειδικοί συνιστούν να διεξάγεται έλεγχος σε παιδιά ηλικίας 8 ετών και άνω για διαταραχές άγχους. Έχει πιστοποιηθεί ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ο διαδικτυακός εκφοβισμός παίζουν ρόλο στην επιδείνωση πολλών προβλημάτων ψυχικής υγείας σε εφήβους, που κυμαίνονται από άγχος μέχρι διατροφικές διαταραχές.
Για χρόνια, η Δρ Λέμπκε, συγγραφέας του βιβλίου «Έθνος Ντοπαμίνης: Εύρεση Ισορροπίας στην Εποχή της Απόλαυσης», παρότρυνε τα σχολεία να υιοθετήσουν παρόμοιες απαγορεύσεις. «Είναι μη ρεαλιστικό και άδικο να περιμένουμε οι μαθητές να αυτοπεριορίζονται χωρίς βοήθεια», υπογράμμισε.
Το Buxton μπορεί να το πετύχει γιατί είναι ένα σχετικά πολύ μικρό σχολείο. Μπορεί να επιβάλει κανόνες ακόμη και για μετά το πέρας των ωρών διδασκαλίας. Ωστόσο, γονείς και δάσκαλοι θα μπορούσαν να το υιοθετήσουν ως παράδειγμα όταν προσπαθούν να χαράξουν πιο ρεαλιστικές πολιτικές για να ξεκολλήσουν τους μαθητές από τις οθόνες των smartphone.
Πρόσφατα, κατά τη διάρκεια τετραήμερης αργίας , το σχολείο επέστρεψε τα smartphone στους μαθητές για όσο θα έλειπαν. Το ότι τα ξαναπήραν στα χέρια τους φάνηκε σε πολλούς περίεργο. Η Λιν Χάρις, μητέρα μαθητή που ζει στο St. Marys, στη πολιτεία Τζώρτζια, είπε ότι ο 15χρονος γιος της έμεινε με φίλους το τετραήμερο και της είπε ότι ένιωθε ότι το smartphone του περιείχε πάρα πολλές εφαρμογές. Περιέκοψε τις τέσσερις οθόνες εφαρμογών και παιχνιδιών σε δύο και ανέφερε ότι ένιωθε καλά που τις ξεφορτώθηκε.
Η Γιαμάλια Μαρξ, μια 17χρονη τελειόφοιτη στο Buxton, λέει ότι μετά την επιστροφή του τηλεφώνου της αισθανόταν σαν να έκανε κάποια παρανομία, «σαν να έκανα κάποιο έγκλημα».Ένοιωθε ότι iPhone 13 ήταν βαρύ σε σύγκριση με το μικρό Light Phone και δήλωσε ότι δεν το χρησιμοποίησε πολύ κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο σπίτι.
Η ίδια εκμυστηρεύθηκε ότι η στέρηση του τηλεφώνου στο σχολείο φέτος, της επέτρεψε να κάνει νέους φίλους και να απολαύσει περισσότερες στιγμές της τελευταίας χρονιάς της στο λύκειο, .
«Είμαι πολύ πιο χαρούμενη που ασχολούμαι λιγότερο με τα κοινωνικά δίκτυα. Νομίζω ότι απέκτησα πολύ μεγαλύτερη αυτογνωσία», τόνισε, προσθέτοντας ότι αναμένει η συνήθεια να συνεχιστεί στο πρώτο έτος της στο πανεπιστήμιο.
«Θα ξαναποκτήσω τη συνήθεια να έχω το τηλέφωνο συνέχεια μαζί μου;» αναρωτήθηκε. «Δεν ξέρω, αλλά ελπίζω πως όχι».
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Το 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών συμμετείχε τον Ιούνιο του 2022 στο 2ο Διαδικτυακό Θερινό Σχολείο GEM του Μαθηματικού Τμήματος ΕΚΠΑ με την εκπαιδευτικό-μαθηματικό Πολυξένη Τσίτσα και τους μαθητές της Γ τάξης Αλέξανδρο Μπορμπουδάκη και Μελίνα Στάμου.
Το κείμενο που ακολουθεί αφορά στο πρόσφατο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής 2022 που συμμετείχαμε και μπορεί να μπει ως δράση στο μάθημα της Πληροφορικής:
Το σχολείο μας, για πρώτη φορά στο πλαίσιο της Κινηματογραφικής μας Λέσχης, διαγωνίστηκε τέλη Νοεμβρίου (26-29/11/2021) στο 24ο Διεθνές Νεανικό Φεστιβάλ Ολυμπίας (Camera Zizanio) με την ταινία animation μικρού μήκους «Το τραγούδι του αηδονιού»